Mobilní reklama nebo spíše reklama do mobilu je rozesílka cílených reklamních SMS nebo MMS, kde k výběru příjemců sdělení jsou využívány databáze a informace mobilních operátorů.
Pomocí těchto cílených reklamních SMS / MMS je možné oslovit obrovské množství zákazníků mobilních operátorů. Počet potenciálně oslovitelných kontaktů se pohybuje v řádu jednotek milionů. Hlavní výhodou této služby je přesnost cílení s možností velmi konkrétního definování kritérií cílení, což významně zvyšuje relevanci marketingového sdělení pro jeho příjemce. Na výši response rate má pozitivní vliv i to, že nosičem sdělení je mobilní telefon – zprávu, kterou dostanete na mobil, si totiž s největší pravděpodobností přečtete.
Pro výběr příjemců je možné použít následující kritéria a jejich kombinace:
Do textu zprávy často vkládáme odkaz na mobilní stránky, které plní v rámci kampaně tyto funkce:
Přestože mobilní stránky umožňují nejpřesnější mapování chování zákazníků, existují i jiné možnosti pro měření konverze, jako je např. SMS reakce, volání, prokázání se reklamní zprávou na provozovně klienta ad.